Fermentace pro zdraví

Jednodenní kurz pro všechny fermentující nadšence i úplné začátečníky!

Čeká vás zásadní fermentační  událost, na které ochutnáte a zažijete přehlídku mnoha kultur v podobě jogurtů, pickles, tempehu, sýrů a kváskových chlebů. Ať už jste spacemani, vegani nebo normální lidé, zažijete den v rytmu rostlinných produktů, který vás nabije energií.

V dnešní době trapných mléčných jogurtů s obsahem cukru, přesolených sýrů a pasterizace na každém kroku si pomocí fermentace můžete nastartovat zdraví. 

Kurz se skládá z potřebné teorie, výživné praxe a důležité diskuze o použití fermentovaných produktů pro opravdovou životní změnu.

Kurzem vás se mnou provede tentokrát moje kolegyně z Akademie léčivé výživy, zkušená fermentátorka, Míša Sedláčková (www.biomisa.cz).

 

 

 

 

_DSC3352.JPG

Fermentace odpradávna zajišťuje lidem pevné zdraví, dobrou tělesnou stavbu a emoční stabilitu. To vše pomocí posílení naší střevní kultury kvalitními bakteriemi, které se při fermentaci množí. Bakterie můžou být totiž zdravé!

Kulinářská náplň kurzu

  • Kvašení pickles (kimchi, rychlopickles, dlouhodobě kysané zelí, kvašáky)
  • Probiotické veganské sýry
  • Výroba rostlinných jogurtů na bázi kokosu a slunečnice, jogurtový startér
  • Tvoření tempehů (cizrnový, sojový, hrachový, rýžový a slunečnicový)
  • Pečení žitného kváskového chleba a práce s žitným kváskem
  • Pečení bezlepkového kváskového chleba a práce s bezlepkovým kváskem
  • Fermentované nápoje (rejuvelac, tibetská houba, tibi krystaly, kombucha)

Nekulinářská náplň kurzu

  • K čemu slouží mikrobiom ve střevech - je to opravdu druhý mozek?
  • Jak probíhá probiotická kůra a jak ušetříte na probioticích
  • Jak na ni připravit svoje tělo, a jak celkově lépe vstřebávat živiny a minerály
  • Jak porozumět mnohdy si protiřečícím výživovým doporučením a stylům?
  • Čím plně nahradit nekvalitní mléčné výrobky ve svém jídelníčku?
  • Jak je to se sójou, je zdravá nebo škodliví?
  • Přednosti kvasového pečiva a fermentované zeleniny
  • Tipy a triky na nákup surovin a uchování zfermentovaných potravin

Odejdete informačně i žaludečně nasycení, s obsáhlým manuálem receptů na domácí praxi a chutí fermentovat vše, na co přijdete.

Luštěninové tempehy představují chutný a výživý pokrm plný lehce stravitelných bílkovin. Nejčastěji se připravuje ze sójových bobů, ale je možné je udělat i z jiných luštěnin. Jelikož sójové boby patří mezi nejhůře stravitelné luštěniny, tempeh díky jeho podstatě zajišťuje vynikající využitelnost rostlinných bílkovin, vápníku a železa. Díky kombinaci luštěniny a obiloviny je v něm obsaženo celé spektrum esenciálních aminokyselin, tudíž je skvělou náhražkou pro masitá jídla a pokrmy se sýrem či jídla z vařených luštěnin. Někdo ho označuje jako veganský sýr, což není daleko od pravdy – dal by se přirovnat k hermelínu, který je také prorostlý ušlechtilou plísní. Díky přítomnosti sóji obsahuje tempeh řadu cenných vitaminů, minerálů, vlákniny a rostlinných tuků. A vyrobit se ho naučíme i z jiných luštěnin, obilovin či slunečnicových semínek.

 

IMG_1268

Semínkové a kokosové jogurty posílí vaše trávení, vylučování, zlepší a rozjasní pleť, nastartují vaši životní energii a zocelí emoční stabilitu.  Dají se připravovat z kokosu či různých semínek a skvěle se v nich množí probiotika. Jejich výroba je velmi jednoduchá. 

Pečivo je nejrozšířenější fast food lidstva a bez něj to prostě nejde. Přestaňme ale jíst přešlechtěnou chemizovanou vykastrovanou pšeničnou mouku vyhnanou droždím! Seznamte se s přednosti kváskového chleba z celozrnné lepkové i bezlepkové mouky!  Přírodní žitný či pohankovo-čirokový kvasový chléb harmonizuje trávení ve všech fázích. Na rozdíl od bílého pečiva nezahleňuje. Obsahuje škálu minerálních látek a vlákniny, které tělo potřebuje pro správné fungování. Díky vysokému obsahu kyselin déle vydrží a neplesniví. A to musí všichni chlebojedi ocenit!

Kvašená zelenina je další velice léčivou superpotravinou. Je nám zdrojem čerstvosti a  svěžesti v zimním obodobí, obsahuje vysoké množství vitaminu C, minerálů, vlákniny, živých enzymů a probiotických bakterií a laktobacilů. Ty v zelenině vznikají díky fermentačnímu procesu mléčného kvašení a vše co k nastartování kvasícího procesu potřebujeme jsou kvalitní sůl či probiotika.

A probiotické oříškové či semínkové sýry jsou největší delikatesa! Počkejte, až je ochutnáte.

Termín a cena